اشنای با  دسته گل عروس و دلیل استفاده از دسته گل عروس در مراسم عروسی

آشنایی با دسته گل عروس و دلیل استفاده از دسته گل عروس در مراسم عروسی

جهت آشنایی با دسته گل عروس و اینکه معمولا از چه گل‌هایی تشکیل می‌شود، به توضیحات مرتبط با آن می‌پردازیم. در تمام کره پهناور گل نماد عشق می‌باشد و در دست داشتن دسته گل و یا اهدای گل نماد احساسات پاک و دوست داشتن بسیار است. یکی از ملزومات اصلی در کنار لباس عروس و تاج عروس همراه داشتن دسته گل عروس می‌باشد. معمولا این دسته گل را داماد تهیه می‌کند؛ البته سفارش دسته گل مطابق با نظر و سلیقه عروس خانم سفارش داده می شود.

 عروس خانوم در صبح روز مراسم عروسی و بعد از انجام مراحل میکاپ در آرایشگاه منتظر آمدن داماد می‌گردد. زمانی که داماد به عروس خانم ملحق می‌شود، عروس خانوم دسته گل را از آقای داماد تحویل می‌گیرد و تا پایان مراسم همراه خود خواهد داشت. دلیل همراه داشتن دسته گل عروس، اعتقاد به انرژی مثبت است که از گل‌ها ساطع می‌گردد و خوش‌یمنی و سعادت عروس را رقم می‌زند.

دسته گل عروس در پایان شب مراسم عروسی خود یک مراسم مهیج را در بر می‌گیرد به اینگونه که عروس خانم از دختران مجرد و دم‌بخت دعوت می‌کند که در پشت سر عروس قرار بگیرند و همگی دختران منتظر پرتاب دسته گل از سمت عروس خانم می‌باشند. عروس خانوم در زمان پرتاب دسته گل پشت به دختران مجرد بوده و نمی‌داند که کدام یک از دختران دم بخت حاضر دسته گل را در هوا به تصاحب خود در می‌آورد. هر دختر خانمی که دسته گل پرت شده از طرف عروس خانم را دریافت کند، نشانه شانس و اقبال است و اینکه عروس بعدی ایشان می‌باشند. گاها دیده شده که آقایان دم بخت هم در صف دختران قرار می‌گیرند. این کار خارج از اصول این مراسم است و توصیه می‌شود که آقایان دم بخت در این قسمت شرکت نکنند.

چند نکته مهم در رابطه با دلیل انتخاب نوع گل‌ها در تهیه دسته گل عروس

استفاده از گل هایی که با آرایش و لباس عروس خانوم همخوانی دارد، استفاده از گل های کوچک و زیبا به جای گل های درشت، استفاده از گل هایی به رنگ سفید یا صورتی کم رنگ و یا یاسی بیشتر توصیه می‌گردد. دسته گل بزرگ و سنگین استفاده نکنید! گل رز، میخک مینیاتوری، داوودی مینیاتوری، کاملیا، مگنولیا، آلاله و لیمونیوم و گل عروس، بیشترین استفاده‌ها را در دسته گل عروس دارند.

 دلیل استفاده بیشتر از این گل‌ها دوام و زیبائی آنها هستند و می‌شود تقریبا در تمام طول سال نیز تهیه کرد. استفاده از لیلیوم و انواع ارکیده توصیه نمی‌گردد. ارکیده به خاطر ظریف بودن و حساس بودن و لیلیوم به خاطر بزرگ بودن توصیه نمی‌گردد. لذا استفاده از گل رز در کنار برگ‌های زیبا و گل عروس بسیار توصیه می‌گردد. می‌توانید ساعت‌ها دسته گل تهیه شده از این گل‌ها را بدون اینکه ظاهر و کیفیت آنها تغییر کند تا پایان مراسم به همراه داشته باشید. موسسه تشریفات و خدمات مجالس حاتمی بهترین پیشنهادها در جهت ارائه زیباترین دسته گل عروس به عروس خانم های عزیز می‌باشد.

بهترین و جدیدترین دسته گل عروس در سال جدید

همواره با شروع سال جدید تعغییراتی در مدل‌های لباس عروس و داماد و دسته گل عروس صورت می‌گیرد. به یاد داشته باشید همواره استفاده و هم سو بودن با مدها مفید نیست و ممکن است در آینده نزدیک شما را نسبت به انتخاب آن مد پشیمان کند! بهتر است با سلیقه و معیارهای خود پیش بروید تا دچار پشیمانی نگردید. در  بهترین و جدیدترین دسته گل عروس در سال جدید میلادی بیشتر از برگ استفاده می‌شود و گل‌های درشت و کوچک برخلاف گذشته که گل‌ها هم سایز و تک رنگ بودن یا از تنوع رنگی کمتری برخوردار بودن در کنار هم در هارمونی رنگی مختلف استفاده می‌گردد.

 ساقه دسته گل عروس سایز متوسط دارد. در صورتی که در سال پیش دسته گل عروس ساقه کوتاه‌تری داشت و استفاده از روبان و مروارید به ندرت و یا کم استفاده می‌گردد، حجم گل آرایی بیشتر شده در کنار شکل‌های هندسی به ندرت گرد و توپی شکل است. در کنار این تفاوت ها سبکی و راحتی بیشتر از سال پیش به آن دقت شده است. همچنین در کنار انواع برگ‌ها به رنگ سبز روشن و تیره، رنگ زرد افتاب گردانی، گلبهی، صورتی، یاسی،کرم، آبی درباری و بنفش کم‌رنگ بیشترین رنگ‌های استفاده شده در دسته گل های جدید می‌باشند. 

به یاد داشته باشید در گل آرایی دسته گل عروس تلفیق هارمونی رنگ‌ها در کنار حس زیبایی شناسی فقط مهارت فرد متخصص در زمینه گل آرایی دسته گل عروس را می‌طلبد و افراد کم‌تجربه یا فاقد ذوق و تخصص لازم، نمی‌تواند دسته گل ژورنالی به شما تحویل دهند؛ پس در کنار انتخاب دسته گل عروس به شایسته بودن فرد گل کار هم اطمینان لازم را داشته باشید تا در زمان تحویل دسته گل باعث خشنودی و رضایت شما گردد.

انواع دسته گل عروس و بهترین توصیه‌ها جهت انتخاب دسته گل عروس

انتخاب دسته گل عروس کاملا سلیقه‌ای و شخصی می‌باشد. دسته گل‌هایی که از گل‌های کم دوام تشکیل شده‌اند، برای انتخاب دسته گل عروس مناسب نیستند. گل رز هلندی، گل مقاوم و زیبائی است. می‌توانید از این نوع گل بیشتر اسفاده کنید. در انتخاب دسته گل عروس به فاکتورهایی مانند: فیزیک، استایل، مدل میکاپ، رنگ پوست، فصل برگزاری مراسم، لوکیشن محل برگزاری توجه زیادی داشته باشید.

 هر مدل دسته گلی که جهت مراسم روز عروسی انتخاب کردید به یاد داشته باشید این دسته گل ساعت‌ها در دستان شما قرار دارد. استفاده از گل‌های بزرگ، سنگین با ساقه‌های بلند (مدام باید مراقب باشید تا به لباس شما برخورد نکند و تمرکز شما را می‌گیرد) برای شما ایجاد دردسر و بی‌حوصلگی می‌کند. از نمونه‌های ژورنالی قابل اجرا هم ایده بگیرد! راحتی و سبکی دسته گل در کنار زیبایی بسیار اهمیت دارد؛ پس لطفا در انتخاب دسته گل از راهنمایی و تجربه افراد مطلع کمک بگیرید.

پیام بگذارید