تعریف ساقدوش عروس و داماد

تعریف ساقدوش عروس و داماد

ساقدوش یا سولدوش واژه‌ای آذری می‌باشد که ریشه در فرهنگ و سنت دوران کهن این سرزمین دارد. حضور ساقدوش بانو و آقا نمی‌تواند فقط به حضور در روز مراسم و یا همراه بودن در آیتم‌های روز مراسم ختم شود،؛ بلکه ساقدوش‌ها می‌توانند در برنامه ریزی‌های صورت گرفته همراه و مشاور عروس و داماد باشند. این حضور بسیار ارزشمند است و باعث می‌شود به عنوان مثال در انتخاب دسته گل و نوع گل آرایی ماشین عروس، میکاپ،  تاج عروس، لباس عروس و داماد، کفش عروس، اکسسوری عروس و همچنین کت و شلوار و  کفش داماد و آرایشگاه داماد همراه و مشاور باشند.

 این حضور قوت قلبی برای عملی ساختن آیتم های در نظر گرفته در پیش از روز مراسم عروسی می‌باشد. در روز مراسم عروسی و با انتخاب این چند بانو از طرف عروس خانوم و انتخاب چند آقا از طرف آقای داماد که همگی پوششی شیک و آراسته دارند، همراه عروس و داماد تا پایان مراسم می‌باشند و عروس و داماد را در مراحل اجرای مراسم عروسی یاری نموده و باعث دل‌گرمی و خاطره‌سازی در شب مراسم عروسی شما می‌گردند. در پایان به این نکته اشاره می‌کنیم که گاها رسم بر این است هزینه تهیه لباس ساقدوش های بانو و ساقدوش‌های آقا را عروس و داماد پرداخت می‌کنند؛ در غیر اینصورت افراد ساقدوش با هماهنگی و همکاری و مشورت با عروس و داماد اقدام به تهیه لباس و باقی موارد می‌نمایند.

موارد مهم در رابطه ساقدوش عروس و داماد که می‌بایست بدانیم

انتخاب افراد همراه در روز مراسم عروس که ساقدوش نامیده می‌شوند کاملا به سلیقه و ارتباط صمیمی شما با منتخبین بستگی دارد. در انتخاب افراد به عنوان ساقدوش بهتر است از ساقدوش‌هایی که ظاهری موجه خوش‌اندام و خوش‌رو و پر حوصله باشند استفاده گردد. در انتخاب فیزیک و نوع پوشش و رنگ لباس و کفش و دسته گل ساقدوش خانوم و لباس فرم ساقدوش آقا حتما نظر بدهید تا فرمی بسیار شیک و لاکچری داشته باشند و به مراسم شما حس شیک‌تر و خاص‌تری بدهند.

مهمترین وظایف ساقدوش چیست و چه آدابی را می‌بایست رعایت کنند؟

1-1- وقت شناسی ساقدوش‌ها و توجه به زمان‌بندی حضور در محل و ساعت هماهنگ شده از طرف عروس و داماد.

2- الزام استفاده از لباس و کفش و دسته‌گل از قبل تهیه و تدارک دیده شده جهت مراسم.

3- داشتن لبخند و خوش‌رویی و شکیبایی تا پایان مراسم.

4- هماهنگ بودن با عروس و داماد در روز مراسم.

5- داشتن شور و هیجان و همراه داشتن انرژی مثبت تا پایان مراسم.

6- هماهنگ بودن و منظبت بودن تمامی افراد که ساقدوش نامیده می‌شوند با یکدیگر جهت اجرای آیتم های از پیش‌تعیین و تعریف شده بسیار ضروری می‌باشد.

پیام بگذارید