سفره عقد

سفره عقد

لازم به توضیح است در صورتی که عقد در دفترخانه انجام گرفته باشد، نیازی به مراسم عقد مجدد نمی‌باشد! ولی در بعضی از موارد عروس دامادها به صورت نمادین اقدام خرید به و یا اجاره سفره عقد و اجرای مراسم عقد در محل برگزاری مراسم عروسی خود می‌کنند؛ در صورتی که عروس دامادها اصراری به انجام مراسم عقد نمادین نداشته باشند این کار  باعث می‌شود در قسمتی از هزینه‌ها صرفه‌جویی صورت بپذیرد.

اجرای سفره عقد در خانه و آنچه که در اجرای مراسم عقد در خانه باید بدانید

اجرای سفره عقد می‌تواند به سلیقه عروس و دامادهای گرامی در خانه محل سکونت و یا منزل یکی از اقوام و اشنایان انجام بپذیرد. مهمترین مورد در انجام عقد در خانه این نکته است که فضای مورد استفاده گنجایش میزبانی از میهمان‌های عزیز را داشته باشد؛ جای پارک مناسب برای راحتی میهمان‌های گرامی در کنار سیستم سرمایش و گرمایش و راحتی در پذیرای از میهمان‌ها از موارد مهم است که باید به ان توجه داشت. می‌توانید با خرید ملزومات سفره عقد را به سلیقه خود آرایش و جابجا نمایید و یا با کرایه سفره عقد اقدام به اجرای مراسم عقد بر روی سفره عقد نموده. در پایان اگر به همه این موارد دست پیدا کردید، با هماهنگی با یکی از دفاتر رسمی عقد و رزرو عاقد جهت تاریخ اجرای مراسم عقد خود به استقبال مراسم عقد در خانه یا محل سکونت خود بروید.

سفره عقد مدرن و یا سفره عقد سنتی و سفره عقد آریایی؛ کدام را انتخاب کنیم؟

انتخاب هر یک از سفره عقدهای اشاره شده کاملا به سلیقه و باورهای شما عروس دامادهای گرامی بستگی دارد. در اجرای مراسم عقد مدرن ماهیت و مراحل انجام مراسم عقد با عقد سنتی یکسان بوده، فقط شکل سفره عقد تا حدودی متفاوت‌تر از عقد سنتی می‌باشد. در عقد سنتی سفره‌ای معمولا از پارچه‌های نفیس و ساتن پهن می‌گردد و ملزومات به روی آن نقش می‌بندد. در سفره عقد مدرن معمولا از باکس‌های شیشه‌ای و دیگر باکس‎‌‌ها در کنار اکسسوری‌ها دیزاین می‌گردد؛ ولی در بقیه موارد تشابهاتی وجود دارد.

 درعقد آریایی می‌بایست قبل از اجرا و یا بعد از اجرای مراسم، طبق موازین نظام جمهوری اسلامی عقد شرعی جاری گردد تا زوج‌ها به هم محرم شده و از لحاظ قانونی رسمیت داشته باشد. در عقد به روش آریایی که بیشتر جنبه نمادین دارد بیشتر به زبان فارسی اجرا می‌گردد و در اجرای آن سوگند پیمان داماد و عروس و نیایش پیوند زناشوشی در محضر پروردگار و در پایان گواهان این پیمان هستند که با گواه قرار دادن آنها این مراسم به پایان می‌رسد. در سفره عقد آریایی از یک میز که در پشت این میز عروس داماد قرار گرفته‌اند استفاده می‌گردد و ملزومات و اکسسوری‌ها در اطراف این میز قرار می‌گیرد .

اجرای سفره عقد در فضای باز بهتر است یا در فضای بسته؟

اجرای سفره عقد و انجام مراسم عقدکنان می‌تواند هم در فضای بسته و هم در فضای باز صورت بگیرد. نکته مهم در اجرای سفره عقد و مراسم عقد در فضای باز توجه داشتن به فصل برگزاری مراسم عقد می‌باشد. اگر در فصول سرد سال مراسم عقد دارید بهتر است به شرایط جوی بارش باران و برف و سرما توجه داشته باشید. می‌توانید با کمک از تیم خدمات مجالس نسبت به تهیه سیستم‌های گرمایشی و یا استفاده از آلاچیق و یا خیمه‌های زیبا و تزیین آنها به بهترین شکل این مشکل را مرتفع نمایید و مراسم عقد خود را اجرا نمایید.

 دلیل استقبال از اجرای سفره عقد در فضای باز مثلا در باغ‌های مراسم عروسی یا باغ‌های شخصی، زیبایی اجرا در اینگونه فضاها می‌باشد؛ در صورتی که در این فصول قصد انجام مراسم عقد دارید ولی فاقد اینگونه امکانات هستید پیشنهاد می‌شود که در فضاهای بسته که گنجایش مناسبی جهت تعداد میهمانهای محترم دارد، نسبت به اجرای مراسم عقد اقدام نمایید. لازم به توضیح است که می‌شود با تزیین و دیزاین مناسب محل اجرای عقد در فضای بسته با کمک تیم خدمات مجالس حاتمی مراسم خاطره انگیزی از عقدکنان را اجرا و به پایان رساند.

پیام بگذارید